Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • Vates Zambia Meisjesverhalen

    Vates: “Ik wil jongeren behoeden voor de ellende uit mijn jeugd”

    Vates Banda (34) is jeugdwerker voor Plan Zambia. Elke dinsdagmiddag organiseert ze in haar gemeenschap de Youth Friendly Corner. Tijdens deze activiteitenmiddag geeft ze jongeren voorlichting over seks, voorbehoedsmiddelen en zwangerschap.

    Lees meer

    Lees meer
  • Campagne

    Kinderen moeten geen kinderen krijgen!

    Elk jaar worden ruim 2 miljoen meisjes in ontwikkelingslanden zwanger voor hun 15e. Stoppen met school en trouwen is vaak de enige optie: weg is hun jeugd én hun toekomst! Kinderen moeten geen kinderen krijgen. Daarom voert Plan Nederland campagne tegen tienerzwangerschappen.

    Lees meer

    Lees meer
  • Meisjesverhalen

    “Meisjes moeten hun dromen waar kunnen maken”

    Annet (24) uit Uganda werd piepjong zwanger en stond er alleen voor. Nu voert deze alleenstaande moeder actie voor seksuele voorlichting en jongerenrechten. "Ik wil niet dat andere meisjes hetzelfde overkomt."

    Lees meer

    Lees meer
 
 
 
 
 

Geef jouw moeder een cadeau met betekenis

Op zoek naar cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij! De opbrengst besteden we aan één van onze projecten wereldwijd.

Geef een moederdagcadeau met impact!

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.