Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • Sophie, Kampala Uganda
    Meisjesverhalen

    Per ongeluk zwanger? Eigen schuld, dikke bult!

    Meisjes in Uganda worden slecht voorgelicht over seks en van school gestuurd als ze zwanger worden. Sophie (23) voert actie om dit te veranderen. "De schuld bij meisjes leggen is niet de oplossing."

    Lees meer
  • Sanne Vogel
    Campagne

    Jong zwanger in Zambia – Sanne Vogel legt het vast

    Actrice en regisseuse Sanne Vogel reist met Plan naar het Oosten van Zambia. 60 procent van de meisjes daar trouwt voor haar 18e en velen worden zwanger als ze zelf nog een kind zijn. Sanne ontmoet meisjes die op zeer jonge leeftijd zwanger zijn.

    Lees meer
  • Elita Zambia tienerzwangerschap
    Meisjesverhalen

    Elita heeft geen geld voor babymelk

    Elita (18) uit Zambia woont al sinds haar zesde bij haar opa en oma. “Mijn ouders hadden geen geld om voor me te zorgen. Ook kon ik mijn grootouders zo helpen met het huishouden.”…

    Lees meer
 

Geef jouw moeder een cadeau met betekenis

Op zoek naar cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij! De opbrengst besteden we aan één van onze projecten wereldwijd.

Geef een moederdagcadeau met impact!

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.