Welkom bij Plan International Nederland.
Fijn dat je onze site bezoekt! Plan International Nederland maakt gebruik van cookies. Heel handig voor ons maar zeker ook voor jou. Want met cookies zorgen we er o.a. voor dat we de website gebruiksvriendelijker kunnen maken en we je een fijne ervaring kunnen bieden. Daarnaast zetten we bijvoorbeeld cookies van Google in om activiteiten op onze website te analyseren en onze pagina's te verbeteren. En we plaatsen ook cookies van o.a. Microsoft, Facebook en Twitter voor social media- en advertentiedoeleinden. Zo kunnen wij gerichte campagnes voeren om meer mensen te bereiken zoals jij. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken. Lees meer hierover in ons cookiebeleid.

Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • tienermoeder kappersopleiding return to sender Meisjesverhalen

    “Dankzij deze opleiding geloof ik weer in mezelf”

    Belinda uit Kenia werd op haar 17e al moeder en werd door haar man mishandeld. Maar door een kappersopleiding die ze volgt dankzij Plan International en Return to Sender ziet ze de toekomst nu…

    Lees meer
  • Zes Braziliaanse deelneemsters La League in Nederland Meisjesverhalen

    Dit zijn de zes Braziliaanse sterspelers van La League

    Volgens Jackeline (17) zijn er veel machos in Brazilië die niet geloven dat vrouwen óók krachtig kunnen zijn. Zij en vijf andere meiden bewijzen het tegenovergestelde. “Soms duurt het even, maar meestal komen jongens…

    Lees meer
  • Initiatieritueel Malawi Meisjesverhalen

    “Als je geen seks hebt word je lelijk, zeiden ze”

    Zoals alle meisjes in het Machinga-district in Malawi, is Loveness (18) naar een initiatiekamp geweest. In haar gemeenschap geldt dat als de officiële overgang van de kindertijd naar het volwassen leven. Maar de rituelen…

    Lees meer
 
 
 
 
 

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.