Welkom bij Plan International.
Fijn dat je onze site bezoekt! Plan International maakt gebruik van cookies. Heel handig voor ons maar zeker ook voor jou. Want met cookies zorgen we er o.a. voor dat we de website gebruiksvriendelijker kunnen maken en we je een fijne ervaring kunnen bieden. Daarnaast zetten we bijvoorbeeld cookies van Google in om activiteiten op onze website te analyseren en onze pagina's te verbeteren. En we plaatsen ook cookies van o.a. Microsoft, Facebook en Twitter voor social media- en advertentiedoeleinden. Zo kunnen wij gerichte campagnes voeren om meer mensen te bereiken zoals jij. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken. Lees meer hierover in ons cookiebeleid.

Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • Meisjesverhalen

    “Ik werd meer dan drie jaar gevangen gehouden door Boko Haram”

    Aisha* was pas 12 jaar oud toen ze in 2014 samen met honderden anderen werd ontvoerd door Boko Haram – een terreurorganisatie uit Nigeria.

    Lees meer
  • Meisjesverhalen

    Matu werd op 12-jarige leeftijd uitgehuwelijkt door haar vader

    De 17-jarige Matu* werd op 12-jarige leeftijd gedwongen om te trouwen met een man van bijna twee keer haar leeftijd.

    Lees meer
  • GAA youth advocates Meisjesverhalen

    Jongeren maken het verschil

    Dappere meiden én jongens komen in hun land op voor meisjesrechten en zetten zich in tegen economische uitsluiting van jonge vrouwen en gendergerelateerd geweld. Zij zijn onderdeel van de Girls Advocacy Alliance, een programma…

    Lees meer
 
 
 
 
 

Geef meisjes een identiteit!

Wereldwijd hebben 1 op de 4 kinderen onder de vijf jaar geen geboortebewijs. Meisjes zonder geboortebewijs lopen een groot risico om te worden uitgehuwelijkt of te worden uitgebuit als sekswerker of huisslavin.

Doneer een geboortebewijs!
Met al € 8 maak jij het verschil!

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.