Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • meisjes op school in Kenia
    Meisjesverhalen

    Pauline werd seksueel misbruikt om naar school te kunnen

    Pauline (18) uit Kenia kan zich niet herinneren dat ze ooit meer dan één maaltijd per dag kreeg. Haar familie was arm, te arm om haar naar school te laten gaan. Pauline was zo…

    Lees meer
  • meisje in Ecuador
    Meisjesverhalen

    Erika’s wapen tegen tienerzwangerschappen: zelfvertrouwen

    In Ecuador is bijna 1 op de 5 de meisjes tussen 15 en 19 jaar moeder. Erika (18) uit de Chimborazo-regio in Ecuador wil daar verandering in brengen. Ze organiseert workshops voor jongens en…

    Lees meer
  • Allan Uganda
    Meisjesverhalen

    Deze mannen strijden voor meisjesrechten

    Over de hele wereld vechten meisjes voor hun recht op onderwijs, veiligheid en gezondheidszorg. Gelukkig beseffen ook steeds meer vaders, leraren en leiders dat meisjes onterecht worden achtergesteld. Lees de verhalen van deze mannen d.ie strijden voor verandering, ondanks de soms felle kritiek

    Lees meer
 

Geef jouw moeder een cadeau met betekenis

Op zoek naar cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij! De opbrengst besteden we aan één van onze projecten wereldwijd.

Geef een moederdagcadeau met impact!

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.