Public campaign for gender equality and children’s rights

Companies are important players in society. Their products and services, branding and marketing, all influence consumers’ behaviour and preferences. That makes it very important that companies speak out against gender inequality and stereotypes. Plan International would like to cooperate with you to develop public campaigns.

Would you like to participate?
Yes, contact me (form in Dutch)

Girls get Equal

Girls get equal

Many girls are disadvantaged, ignored or abused. Plan International wants all girls to have the freedom to be themselves and live as they want. Girls get equal.

How you can join us

You can participate in Plan International’s Girls Get Equal campaign Girls Get Equal-campagne van Plan International or the Don’t Look Away campaign Don’t Look Away-campagne – launched in the Netherlands with the Ministry of Security and Justice, the Royal Netherlands Marechaussee, the police, the ANVR (General Dutch Association of Travel Companies), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Netherlands and Free a Girl.

Or you can take part in the Girls Take Over promotion, marking the International Day of the Girl by allowing your company to be taken over for a day by a girl or young woman. Find inspiration here.

Do you want Plan International to contact you for more information? Send an e-mail to bedrijven@planinternational.nl

or

Contact me (form in dutch)

Others also read

  • YIDA girls and boy Nieuws
    • 7 juni 2018

    Twee jaar Yes I Do Alliantie

    De Yes I Do Alliantie (YIDA) heeft haar tweede jaar er op zitten. In deze alliantie werkt Plan samen met Amref Flying Doctors, CHOICE for Youth and Sexuality, KIT Royal Tropical Institute en Rutgers.

    Lees meer
  • Bezoek van Monique Demenint aan klas in Ethiopie Blog
    • 6 juni 2018

    Leren over je lichaam en eigen keuzes maken

    Monique Demenint, Programma Manager Yes I Do, bezocht een basisschool in Ethiopië. Daar is ze erg onder de indruk van de elfjarige Selame, die vurig vertelt over de lessen seksuele voorlichting die ze volgt. In haar blog vertelt ze over haar bezoek, het programma en natuurlijk over Selame.

    Lees meer
  • Nieuws
    • 3 mei 2018

    Tas met hart van Marc Cain voor Plan International

    In het kader van Moederdag ontwierp Marc Cain een bijzondere limited edition tas voor Moederdag. Deze stijlvolle leren tas is een prachtig cadeau en heeft het hart op de goede plaats, want 50 procent van de opbrengsten gaan onderwijsprojecten voor meisjes van Plan International. Een perfect cadeau dus!

    Lees meer
 
 
 
 
 

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.