Public campaign for gender equality and children’s rights

Companies are important players in society. Their products and services, branding and marketing, all influence consumers’ behaviour and preferences. That makes it very important that companies speak out against gender inequality and stereotypes. Plan International would like to cooperate with you to develop public campaigns.

Would you like to participate?
Yes, contact me (form in Dutch)

Girls get Equal

Girls get equal

Many girls are disadvantaged, ignored or abused. Plan International wants all girls to have the freedom to be themselves and live as they want. Girls get equal.

How you can join us

You can participate in Plan International’s Girls Get Equal campaign Girls Get Equal-campagne van Plan International or the Don’t Look Away campaign Don’t Look Away-campagne – launched in the Netherlands with the Ministry of Security and Justice, the Royal Netherlands Marechaussee, the police, the ANVR (General Dutch Association of Travel Companies), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Netherlands and Free a Girl.

Or you can take part in the Girls Take Over promotion, marking the International Day of the Girl by allowing your company to be taken over for a day by a girl or young woman. Find inspiration here.

Do you want Plan International to contact you for more information? Send an e-mail to bedrijven@planinternational.nl

or

Contact me (form in dutch)

Others also read

  • overhandiging rapport aan ministerie van Buitenlandse Zaken Nieuws
    • 5 oktober 2021

    Overhandiging Wereldmeisjesdagrapport aan Kamerleden en ministerie

    Ieder jaar vraagt Plan International in aanloop naar Wereldmeisjesdag (11 oktober) extra aandacht voor de positie van meisjes en jonge vrouwen wereldwijd. Dit jaar togen we richting ambtelijk en politiek Den Haag met het…

    Lees meer
  • Nieuws
    • 4 oktober 2021

    87 procent van meisjes wereldwijd zegt dat valse informatie online hun leven negatief beïnvloedt

    Meisjes en jonge vrouwen worden extra hard geraakt door online mis- en desinformatie. Dit blijkt uit het grootschalig internationaal onderzoek The Truth Gap van Plan International. Ze worden blootgesteld aan vooroordelen en vrouwenhaat.

    Lees meer
  • Nieuws
    • 31 augustus 2021

    Nieuwe TUI Academy-studenten volgen lessen met virtualrealitybril

    Plan International en de TUI Care Foundation starten met de tweede editie van de TUI Academy in de Dominicaanse Republiek. Na een succesvolle eerste editie worden er de komende twee jaar weer 150 nieuwe…

    Lees meer
 
 
 
 
 

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.