Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • Meisjesverhalen

    “Mijn huwelijk verwoestte mijn leven”

    De twintigjarige Yakoura* belandde in een kindhuwelijk nadat ze haar thuisland Nigeria moest ontvluchten. Haar familie werd midden in de nacht aangevallen door gewapende mannen. “Het was drie uur ’s nachts toen we werden…

    Lees meer

    Lees meer
  • Meisjesverhalen

    ‘Houtdokter’ Balchisu: “Ik belde geen timmerman maar repareerde het gewoon zelf”

    Balchisu (20) uit Ghana heeft een grote passie voor timmerwerk en meubelmakerij. Ze is een kei in haar werk, waardoor haar collega’s haar ‘de houtdokter’ noemen. Balchisu groeide op in een arme buurt. “Er…

    Lees meer

    Lees meer
  • Sponsorkind Thoko Malawi Meisjesverhalen

    Voormalig sponsorkind Thoko is gezondheidswerker: “Nu wil ik graag anderen helpen”

    Voormalig sponsorkind Thoko groeide op in Malawi, een van de armste landen ter wereld. Nu werkt ze voor het ministerie van Volksgezondheid en geeft ze voorlichting aan jongeren over hun rechten en gezondheid.

    Lees meer

    Lees meer
 
 
 
 
 

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.