Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • Campagne

    Wereldmeisjesdag 2023

    Na een succesvolle lobby van Plan, riep de VN in 2012 11 oktober uit tot Wereldmeisjesdag. Jaarlijks staat Plan op Wereldmeisjesdag wereldwijd op de barricades voor de rechten van meisjes, met bijzondere evenementen en acties.

    Lees meer

    Lees meer
  • Meisjesverhalen

    “Ik wil een leider worden”

    Zelfvertrouwen en leiderschapskwaliteiten. Als je het Fatoumata een aantal jaar geleden had gevraagd, dan zou ze zichzelf deze eigenschappen niet toedichten. Nu spreekt ze met overtuiging en ondersteunt ze jongeren in haar gemeenschap. De…

    Lees meer

    Lees meer
  • Meisjesverhalen

    “Mijn mening is net zo belangrijk als die van een man”

    Hoe belangrijk activisme is en waar dit toe kan leiden, dat weet de veertienjarige Yoselin maar al te goed. Samen met andere jonge activisten kreeg ze de kans om bij de vice-president van Guatemala…

    Lees meer

    Lees meer
 
 
 
 
 

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.