Jaarverslag 2017 – 2018

In ons jaarmagazine ‘Girls get equal’ laten we met de meest uiteenlopende filmpjes, verhalen en foto’s zien wat Plan International in 2017-2018 heeft gedaan voor meisjes en jongens wereldwijd en hun families.

Jaarmagazine

Onze program officer Child Protection Annelien Noë vertelt over haar graffiti-avontuur in Salvador (Brazilië) waar jongeren zich hebben georganiseerd en via graffiti leeftijdsgenoten laten zien dat je wel degelijk iets kunt doen tegen seksuele uitbuiting en seksueel geweld tegen jongeren. Hun belangrijkste boodschap: je staat er niet alleen voor!
Terwijl Annelien in Brazilië was, waren andere collega’s onder meer druk om de Rohingya-vluchtelingen in Bangladesh bij te staan, om te zorgen voor een fatsoenlijke opleiding voor jongvolwassenen in de Dominicaanse Republiek en om sponsors het werk van Plan International in Cambodja te laten zien.
Het hele jaar door zorgen wij dat meisjes gehoord worden en van zich laten horen. Dat is hard nodig en gelukkig helpt het ook! Dat zie je aan ons 2018 meisjeslijstje met kleine en grote wapenfeiten over meer rechten voor meisjes en jonge vrouwen.
En wie wil weten waar onze inkomsten vandaan kwamen, ook dat, en nog veel meer, vind je in ons jaarmagazine.

Het is fantastisch dat het aantal tienerzwangerschappen sinds 2000 wereldwijd met ruim twintig procent is afgenomen, en ook het aantal kindhuwelijken is gedaald. Twee dingen waarvoor wij ons ook afgelopen jaar weer hebben ingezet.

Benieuwd wat ‘Girls get equal’ voor de medewerkers van Plan International betekent? Bekijk dan dit filmpje.

Girls get Equal