Jaarverslag 2022-2023

Please find an English version of the annual report below

In het afgelopen verslagjaar, dat liep van 1 juli 2022 tot 1 juli 2023, hebben we ons wereldwijd ingezet voor de rechten van kinderen. Zoals altijd hadden we daarbij speciale aandacht voor de problemen en ongelijkheid waar meisjes en jonge vrouwen mee te maken hebben. We hebben dit niet alleen gedaan, maar in samenwerking met vele donoren, sponsors, donateurs, ambassadeurs, bedrijven en non-profitorganisaties wereldwijd. In het jaarverslag 2022-2023 lees je daar alles over.

Verplicht tot optimisme

Het boekjaar 2022-2023 was een jaar met vele uitdagingen. Op heel veel plaatsen in de wereld moesten we afgelopen jaar noodhulp verlenen. Natuurrampen als gevolg van klimaatverandering raken mensen wereldwijd. Conflicten en oorlogen zorgen ervoor dat miljoenen mensen op de vlucht zijn. Maar we zijn verplicht tot optimisme, zoals onze directeur Garance Reus-Deelder schrijft in haar voorwoord. We hebben namelijk ook heel veel bereikt in het afgelopen boekjaar. In het Jaarverslag 2022-2023 lees je daar alles over.

Verder vind je in het jaarverslag onder andere hoe wij verder zijn gegaan met de uitrol van onze strategie, ‘Met lef opkomen voor meisjes’, zowel in onze Nederlandse organisatie als bij de programma’s die we uitvoeren. Het jaarverslag bestaat verder uit de jaarrekening, alles over ons werk in Nederland, de samenwerkingen, onze organisatie, onze internationale programma’s en een vooruitblik op 2024.

Please find an English version of the annual report here. You can find the financial statements (in Dutch) included in the Dutch annual report