Jaarverslag 2021-2022

Please find an English version of the annual report below

Ook in het afgelopen verslagjaar, dat liep van 1 juli 2021 tot 1 juli 2022, hebben we ons in meer dan 75 landen wereldwijd ingezet voor kwetsbare kinderen – met speciale aandacht voor meisjes en jonge vrouwen. Dit deden we niet alleen maar in samenwerking met vele donoren, sponsors, donateurs, ambassadeurs, bedrijven en ngo’s wereldwijd. Lees in ons jaarverslag wat we dit jaar hebben bereikt.

We blikken terug op een veelbewogen jaar

In de nasleep van de coronapandemie, kregen we in deze verslagperiode onverwacht te maken met het conflict in Oekraïne. Ineens waren we heel druk met noodhulp in Oekraïne, Moldavië en Polen. Een half jaar later, zijn de gevolgen van het conflict in Oekraïne voelbaar tot in de kleinste gemeenschappen in de Hoorn van Afrika, de Sahel regio en Midden-Amerika. Honger bedreigt miljoenen mensen in deze en andere regio’s en meisjes en vrouwen worden disproportioneel hard getroffen. In ons Jaarverslag 2021-2022 leest u hoe we het afgelopen jaar meer dan 474.500 meisjes hebben bereikt met onze programma’s.* Dat is ongeveer 34 procent meer dan in het jaar ervoor.

Verder leest u in het jaarverslag onder andere hoe wij dit jaar gestart zijn met de uitvoering van onze nieuwe strategie, ‘Being Bolder for Girls Rights’ en vindt u hierin onze jaarrekening terug waarin al onze inkomsten, uitgaven en begrotingen voor de toekomst zijn opgenomen.

*Totaal 912,664 jongeren (52 procent meisjes, 48 procent jongens)