Plan International brengt Jaarverslag 2022-2023 uit

• 20 december 2023

Het nieuwe jaarverslag van Plan International is uit! Hierin vind je naast de financiële verantwoording ook allerlei informatie over projecten die onze organisatie in het boekjaar 2022-2023 wereldwijd uitvoerde.

In het afgelopen verslagjaar, dat liep van 1 juli 2022 tot 1 juli 2023, hebben we ons wereldwijd ingezet voor kwetsbare kinderen. Zoals altijd hadden we daarbij speciale aandacht voor de problemen en ongelijkheid waar meisjes en jonge vrouwen mee te maken hebben. We hebben dit niet alleen gedaan, maar in samenwerking met vele donoren, sponsors, donateurs, ambassadeurs, bedrijven en non-profitorganisaties wereldwijd.

Verplicht tot optimisme

Het boekjaar 2022-2023 was een jaar met vele uitdagingen. Onze internationale organisatie moest op heel veel plaatsen in de wereld afgelopen boekjaar noodhulp verlenen. Natuurrampen als gevolg van klimaatverandering raken mensen wereldwijd. Conflicten en oorlogen zorgen ervoor dat miljoenen mensen op de vlucht zijn. Maar we zijn verplicht tot optimisme, zoals onze directeur Garance Reus-Deelder schrijft in haar voorwoord. We hebben namelijk ook heel veel bereikt in het afgelopen boekjaar.

Benieuwd naar alles wat we in het boekjaar 2022-2023 hebben gedaan? Lees dan ons Jaarverslag 2022-2023.