Public campaign for gender equality and children’s rights

Companies are important players in society. Their products and services, branding and marketing, all influence consumers’ behaviour and preferences. That makes it very important that companies speak out against gender inequality and stereotypes. Plan International would like to cooperate with you to develop public campaigns.

Would you like to participate?
Yes, contact me (form in Dutch)

Girls get Equal

Girls get equal

Many girls are disadvantaged, ignored or abused. Plan International wants all girls to have the freedom to be themselves and live as they want. Girls get equal.

How you can join us

You can participate in Plan International’s Girls Get Equal campaign Girls Get Equal-campagne van Plan International or the Don’t Look Away campaign Don’t Look Away-campagne – launched in the Netherlands with the Ministry of Security and Justice, the Royal Netherlands Marechaussee, the police, the ANVR (General Dutch Association of Travel Companies), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Netherlands and Free a Girl.

Or you can take part in the Girls Take Over promotion, marking the International Day of the Girl by allowing your company to be taken over for a day by a girl or young woman. Find inspiration here.

Do you want Plan International to contact you for more information? Send an e-mail to bedrijven@planinternational.nl

or

Contact me (form in dutch)

Others also read

  • Campagne

    La League: meidenvoetbal kan de wereld veranderen!

    La League – een initiatief van Plan Nederland in samenwerking met diverse partners zoals Johan Cruyff Foundation en Women Win - verbindt vaders en dochters door middel van voetbal en maakt meiden sterker. Hier in Nederland met diverse meidenvoetbalevents. In Brazilië en Nicaragua zetten we voetbal in om tienerzwangerschappen en kindhuwelijken te voorkomen.

    Lees meer

    Lees meer
  • La League Nieuws
    • 30 maart 2017

    Ronald en Demi de Boer onder de indruk van voetbalmeiden Brazilië

    Ex-profvoetballer Ronald de Boer (46) reist samen met zijn dochter Demi (21) naar de stad Codó in het arme noordoosten van Brazilië. Ze zijn hier voor La League: een initiatief van Plan om in samenwerking met haar partners zoveel mogelijk meisjes in Nederland én ontwikkelingslanden te laten voetballen, met ondersteuning van hun vaders.

    Lees meer

    Lees meer
  • Blog Jet Bastiani Gender Blog
    • 7 maart 2017

    Strohalmen en lichtpuntjes in Zuid-Sudan

    ”I am proud to stand here!”, zei de Zuid-Sudanese man die helemaal vooraan stond. Twee vrouwen stonden achterin tegen de muur, omdat ze geen enkele vraag met ‘ja‘ konden beantwoorden. Ze reageerden gelaten. Een kwestie van pech ten opzichte van de ‘the lucky ones’ vooraan…

    Lees meer

    Lees meer
 
 
 
 
 

Geef jouw moeder een cadeau met betekenis

Op zoek naar cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij! De opbrengst besteden we aan één van onze projecten wereldwijd.

Geef een moederdagcadeau met impact!

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.