Jaarverslag 2018 – 2019

In ons Jaarmagazine ‘Girls get equal’ laten we met de meest uiteenlopende filmpjes, verhalen en foto’s zien wat Plan International Nederland in het jaar 2018-2019 heeft gedaan voor meisjes en jongens en hun families wereldwijd.

Lees in ons Jaarverslag hoe we, mede dankzij de steun van onze donateurs en partners, het leven van meer dan 200.000 kinderen (en hun families en community’s) hebben veranderd. Daarnaast hebben we steeds meer kindhuwelijken, tienerzwangerschappen en seksuele uitbuiting weten te voorkomen.

Benieuwd naar onze inkomsten, uitgaven en begrotingen voor de toekomst? Bekijk dan onze Jaarrekening.

Jaarmagazine Girls get equal

In het jaarmagazine vind je een greep uit de gebeurtenissen van het afgelopen jaar. Zo vertellen onze trouwe sponsors over hun indrukwekkende rondreis naar Nepal, waar het bezoek aan sponsorkinderen en Plan- projecten een bijzondere indruk heeft achtergelaten.
Het derde jaar van de Yes I Do Alliantie heeft het afgelopen jaar mooie resultaten opgeleverd. Zo is het aantal kindhuwelijken verminderd en zijn er alternatieve ceremonies gehouden in plaats van besnijdenissen. Dankzij een bijdrage van € 500.000 van de Nationale Postcode Loterij kan Plan International zich ook blijven inzetten voor de bescherming van adolescente meisjes en jongens in Libanon.

Jaarverslag

Dit jaar hebben we weer veel bereikt! Samen met sponsors, bedrijven, stichtingen, de Nationale Postcode Loterij, ministerie van Buitenlandse Zaken en internationale instituten zoals de Europese Unie en de VN hebben we een verschil kunnen maken in de levens van meer dan 200.000 kinderen. Ook hebben we steun gehad van ruim 9.000 eenmalige donateurs en meer dan 200 vrijwilligers. Een belangrijke taak van Plan International Nederland is het werven van fondsen voor de programma’s en projecten van Plan voor kinderen in meer dan vijftig landen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika.  Dit en nog veel meer lees je hier.

Jaarverslag 2018-2019

Jaarrekening

Plan International Nederland heeft dit jaar € 56.027.000 aan inkomsten ontvangen en heeft € 56.379.000 uitgegeven, waarvan € 51.112.000 aan onze doelstelling. De verantwoording over de cijfers en de begroting vind je in deze Jaarrekening. Lees in onze Jaarrekening hoe we dat het afgelopen jaar gedaan hebben.

Meer weten over het jaarverslag van Plan International? Bekijk het hier.