Jaarverslag 2014 – 2015

In ons jaarmagazine vol filmpjes, verhalen, animaties en foto’s geven we je een overzicht van een veelbewogen jaar bij Plan Nederland. Directeur Monique van ’t Hek vertelt je met een unieke animatie over hoogte- en dieptepunten, we stellen je voor aan bijzondere power girls en we geven je een inkijkje in onze projecten. Natuurlijk laten we ook zien waar het geld vandaan kwam en waaraan het is uitgegeven en zetten we geboekte resultaten op een rijtje.

Mis het niet!
Bekijk hier ons jaarmagazine

Jaarmagazine 2014 - 2015
Jaarverslag 2014-2015

Het is een bijzonder goed en mooi jaar geweest voor Plan Nederland. We zijn trots op onze positie als expert op het gebied van meisjes in ontwikkelingslanden, maar we zijn vooral trots omdat we resultaten hebben behaald die de situatie van meisjes daadwerkelijk verbeterd heeft. In dit jaarverslag is daarover veel te lezen.

Download het volledige jaarverslag

Wil je nog meer weten?

Jaarverslag 2014 - 2015

Jaarrekening 2014 - 2014

Verantwoordingsverklaring 2014 - 2015

Plan International 2014 -2015

GRI 2014 - 2015

Jaarverslag 2015

Bijlage 1 - Jaarrekening 2015

Bijlage 2 - Verantwoordingsverklaring 2015

Bijlage 3 - Plan International

Bijlage 4 - GRI-contentindex

Transparantprijs

Triple A-score voor Jaarverslag Plan Nederland

Plan Nederland heeft een Triple A-score behaald voor het Jaarverslag 2014-2015. Plan Nederland ontving deze eervolle vermelding op het gebied van heldere verslaglegging van de activiteiten.

Jaarverslag getoetst op drie belangrijke criteria

Het jaarverslag is getoetst op drie onderdelen voor goededoelenorganisaties: maatschappelijk resultaatverantwoording, communicatie en compliance voorschriften. Op elk onderdeel is de hoogste score behaald: score A. De Triple A score is een onderdeel van de Transparant Prijs voor de beste charitatieve verslaggeving en wordt jaarlijks toegekend door PwC Accountants N.V.

Triple A-score en Transparantprijs

PwC heeft de Transparant Prijs voor de beste charitatieve verslaggeving in het leven geroepen om organisaties te motiveren transparante jaarverslagen te schrijven. Hiermee kunnen donateurs gefundeerde geefbeslissingen nemen, vrijwilligers gemotiveerd blijven, en blijft de integriteit van bestuurders gewaarborgd. De Triple A score is een jaarlijkse beoordeling.