Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • Loveness leert over gelijke rechten Meisjesverhalen

    “Ik weet nu dat jongens en meisjes dezelfde rechten hebben”

    Twee jaar geleden zag Loveness (15) op haar school in het Machinga-district in Malawi een poster hangen. Daar stond op dat er geen verschil is tussen mannen- en vrouwenwerk. Ze besloot poolshoogte te nemen…

    Lees meer
  • Meisjesverhalen

    “We hebben de rituelen zelf veranderd”

    Joyce James (41) was 17 toen ze haar eerste kind kreeg. Inmiddels is ze van mening dat het beter is om pas kinderen te krijgen als je klaar bent met school. Joyce is het…

    Lees meer
  • Meisjesverhalen

    “We zijn allemaal op deze manier man geworden”

    Adam Maxwew rolde al vroeg het vak in van initiator in het Machinga-district in Malawi. Tijdens de initiatiekampen worden jongens besneden en leren ze er dingen over het leven. Dat gebeurt nu op een…

    Lees meer
 
 
 
 
 

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.