Welkom bij Plan Nederland.
Fijn dat je onze site bezoekt! Plan Nederland maakt gebruik van cookies. Heel handig voor ons maar zeker ook voor jou. Want met cookies zorgen we er o.a. voor dat we de website gebruiksvriendelijker kunnen maken en we je een fijne ervaring kunnen bieden. Daarnaast zetten we bijvoorbeeld cookies van Google in om activiteiten op onze website te analyseren en onze pagina's te verbeteren. En we plaatsen ook cookies van o.a. Microsoft, Facebook en Twitter voor social media- en advertentiedoeleinden. Zo kunnen wij gerichte campagnes voeren om meer mensen te bereiken zoals jij. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken. Lees meer hierover in ons cookiebeleid.

Doelgroepen

Verschillende doelgroepen vragen om een verschillende benadering. Hieronder een overzicht.

Particuliere sponsors

Bijvoorbeeld voor het Girls first magazine

  • Laat de lezer, via het verhaal dat je vertelt, zien, voelen, begrijpen en meebeleven.
  • Gebruik quotes, schrijf zoveel mogelijk in de tegenwoordige tijd, geef waar mogelijk kleine, persoonlijke details van de kinderen die in je verhaal voorkomen en maak je verhaal tastbaar.
  • De teksten zijn betrouwbaar, persoonlijk en gepassioneerd.

Jongeren

Bijvoorbeeld een uitnodiging voor een evenement

  • Schrijf kort, krachtig en direct.
  • Gebruik duidelijke taal (maar probeer niet jong en hip te doen als je geen jongere bent).
  • Vermijd een belerend toontje.
  • Wees concreet.
  • De teksten zijn persoonlijk, gepassioneerd en resultaatgericht.

Het bedrijfsleven

Bijvoorbeeld een mailing voor corporate partners

  • Illustreer en onderbouw je verhaal met feiten (en zo mogelijk cijfers).
  • Zorg ervoor dat de lezer zich kan identificeren met de kinderen en volwassenen waarover je schrijft.
  • Gebruik quotes, schrijf zoveel mogelijk in de tegenwoordige tijd, geef waar mogelijk kleine, persoonlijke details van de kinderen die in je verhaal voorkomen en maak je verhaal tastbaar.
  • Maak helder welke rol het bedrijfsleven (of een specifiek bedrijf) speelt in het verhaal dat je vertelt, maar vermijd reclame.
  • De teksten zijn betrouwbaar, resultaatgericht, deskundig en ondernemend.

Overheid

Bijvoorbeeld een rapport

  • Zorg dat je voldoende kennis van zaken hebt.
  • Vermijd ambtelijk taalgebruik (ellenlange zinnen, pompeuze en overdreven ingewikkelde woordkeuze).
  • Vermijd overdreven gebruik van jargon, zelfs al schrijf je voor een hoogwaardige, deskundige doelgroep.
sluiten